شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی آبادان مطرح شد؛

راه اندازی بخش ناشنوایان کتابخانه حدادعادل آبادان در آینده ای نزدیک

سومین انجمن آبادان

سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان در سال جاری به ریاست بیژن ربیعی، معاون فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان با حضور بیژن ربیعی، معاون فرماندار؛ محمدرضا متور، شهردار آبادان و شهرداران اروندکنار و چوئبده و سایر اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه بیژن ربیعی، معاون فرماندار شهرستان آبادان ضمن گرامیداشت هفته دولت بیان کرد: تاریخ ایران اسلامی همواره شاهد فداکاری‏ های فرزندان پاک انقلاب و احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری بوده که تمام هدفشان خدمت به خلق و اعتلای انقلاب اسلامی بوده است و بی شک همه ما می بایست با تأسی از ویژگی های والای اخلاقی و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر آنان را الگوی همیشگی خود قرار دهیم.

وی افزود: باید با بهره گیری از رفتار این شهیدان عزیز در راستای تحقق اهداف دولت و نظام بسته به ماموریت مان که ارتقای سطح  فرهنگی مردم است، گام برداشته و زمینه های رشد و پیشرفت روزافزون کشور را در حیطه های مختلف به ویژه در حیطه فرهنگ، کتابخوانی و تشویق به مطالعه و همچنین سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم آوریم. نهاد کتابخانه های عمومی یکی از مهم ترین ارکان گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه است که باید رسالت خود را در این زمینه به بهترین نحو انجام دهد.

وی در این جلسه با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه شهرستان بیان کرد: باید برای افزایش آمار کتاب و کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه شهرستان از تمامی ظرفیت های شهرستان اعم از شهرداری، اعضای شورای شهر، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر سازمان های دولتی و نهادی بهره برد.

احمد ربیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزه کتابخانه ها فقط مراکز مبادله کتاب نیستند، بلکه به پایگاهی فرهنگی برای اعضا تبدیل شده و برنامه های فرهنگی فراوانی دارند. برگزاری جلسات انجمن به منظور شناسایی و رفع مشکلات شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده در حوزه فرهنگ مطالعه صورت می پذیرد و حضور فعال اعضای این انجمن موجب رونق کتاب و کتابخوانی می شود.

ربیعی راه اندازی بخش ناشنوایان در کتابخانه شهید حداد عادل به منظور خدمات دهی به ناشنوایان و کم شنوایان، راه اندازی استودیو کتاب با هدف تولید محتوا و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تشریح نخستین جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس با عنوان «در پناه نخل ها» و جلب مشارکت دستگاه های اجرایی در تبلیغ و شرکت در این جشنواره را از دستورات کار سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آبادان اعلام کرد.

وی گفت: بخش ناشنوایان کتابخانه شهید حدادعادل آبادان در حال تکمیل است و طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
8 + 2 =